1 Aralık 2010 Çarşamba

Portakallı Ev Kurabiyesi


PORTAKALLI EV KURABİYESİ

Sevgili annemin tarifi olan bu kurabiye bana çocukluğumu hatırlatır. Okuldan geldiğimde evin içini mis gibi kurabiye kokusu kaplamış olurdu. Ben de şimdi aynı şeyi çocuklarıma yaşatmaya çalışıyorum. Gelelim kurabiyenin tarifine :
2 yumurta ( birinin sarısı dışı için ayrılacak )
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ ( ben ayçiçek yağı kullanıyorum )
1 portakal kabuğu rendesi
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Tüm malzemeler sırası ile karıştırılarak yoğurulur. Kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlanır. Cevizden biraz büyükçe toplar yapılarak, yağlı kağıt döşenmiş fırın tepsisine 3-4 cm aralıkla yerleştirilir. Üzerine yumurta sarısı sürülerek tozşeker serpiştirilir. Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 30 dakika kadar pişirilir. Üstü ve altı pembeleşince pişmiş demektir.
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder