28 Aralık 2010 Salı

Karadeniz Yaylaları

Yıllardır , Doğu Karadeniz' e bir seyahat planlayıp Rize'nin o muhteşem yaylalarını görmek istiyorduk. Bu seyahati geciktirmemizin bir sebebi de çocukların biraz daha büyüyüp bilinçli olarak gezmelerini ve keyif almalarını istememizdi. Nihayet geçtiğimiz temmuz ayında Karadeniz seyahatimizle ilgili tüm planlarımızı yapıp yola koyulduk. İlk iki gece Trabzon'da kaldık. Sümela Manastır'na çıktık, Maçka Hamsiköy'de sütlacımızı yiyip Zigana Geçidi'ne tırmandık. Trabzon şehir merkezinde Küçük Aya Sofya Kilisesi'ni gezdik. İkinci geceden sonra Ayder'e doğru yola koyulduk. Yol üzerinde Sürmene'de pide yiyip meşhur Sürmene bıçaklarından aldıktan sonra Ayder'e vardık.Ayder'de beş gece Koru Otel'de konakladık. Amacımız Ayder'i üs olarak kullanıp çevrede gezebildiğimiz kadar yaylayı görmekti. Ayder'i de sayarsak sonuç olarak beş günde sekiz yaylayı doya doya gezme şansımız oldu. Ayder,  Aşağı Kavrun , Yukarı Kavrun, Çaymakçur, Huser, Avusor, Elevit ve Palovit Yaylaları. Gerçekten de çok etkileyici bir seyahatti. Doğayı çok seven bir aile olarak kendimizi kaybettik diyebilirim.Öyle bir doğa ki, anlatılır gibi değil. Kendi çektiğim birkaç fotoğraf karesi ile bu güzellikleri anlatmak daha kolay olacak sanırım...

Ayder Yaylası

Ayder Koru Otel'de Oda Manzaramız

Çaymakçur Yaylası

Huser Yaylası

Avusor Yaylası

Elevit Yaylası

Palovit Yaylası

Çok yorucu bir seyahat olduğunu kabul etmek lazım, yaylalara çıkarken epey virajlı ve dik toprak yollardan tırmanıyorsunuz. Eda 9 yaşında olduğu halde " Anne, çok yorucu bir seyahatti ama ben çok keyif aldım tekrar gitmek istiyorum" deyince ,doğa sevgisini çocuklarımıza yeterince aşılayabildiğimizi anladım ve çok mutlu oldum...
Bir sonraki yazımda, bu seyahatimizde yemek yediğimiz ve memnun kaldığımız birkaç yeri paylaşacağım sizlerle. Yani biraz gurme yazısı niteliğinde olacak :)